Polityka zwrotów
Odstąpienie od Umowy sprzedaży
1. Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, który
zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
2. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia
Towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta
lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik.
3. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od
Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to
może zostać złożone przykładowo pisemnie na adres Sprzedawcy, tj.: DAWCARS
DAWID TYC, ul. Niecenia 5, 98-160 Sędziejowice, lub też za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres Sprzedawcy, tj.: kontakt@upsy.sklep.pl . Oświadczenie można
złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na Stronie
Internetowej Sklepu pod adresem Formularz odstąpienia od umowy https://upsy.sklep.pl/polityka-zwrotow/
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
4. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
5. Jeśli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta złożył oświadczenie
o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
6. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta
o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Konsumenta lub Przedsiębiorcy z
uprawnieniami Konsumenta.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta
do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta lub
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta dowodu
odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta korzystający
z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły
sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do
zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta poniesionych
przez niego dodatkowych kosztów. Sprzedawca nie odbiera przesyłek pobraniowych.
8. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek zwrócić
Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia,
w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie
Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
9. W wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu.
10. Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie odesłany
pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta oraz Przedsiębiorcę z uprawnieniami
Konsumenta o kosztach zwrotu rzeczy na Stronie Internetowej Sklepu.
11. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi odpowiedzialność
za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób
wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech
i funkcjonowania Towaru. Zwracany produkt nie może nosić oznak użytkowania oraz musi
posiadać oryginalne opakowanie, zabezpieczenia i metki.
12. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta chyba, że
Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
13. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów, w których
Towarem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia.